How to download at MOODWINGS

MOODSWINGS doesn't host direct links any longer. All the links featured here are text files. You will have to download them, extract them (using the usual password) and open them to find your desired link.

Sunday, February 8, 2009

YVES SIMON


YVES SIMON
RUMEURS (2007)
320 KBPS

Yves Simon is a singer that almost disappeared to leave the necessary space to the novelist he also is. Once in a while, he sends us some of his musical bittersweet news, delicate bubbles of moody feelings that pop into the listener's heart...
Last time we've heard of him was with 1999's Intempestives which combined his usual poetic-self with surprisingly up-to-date arrangements and instrumentations (kind of a trip-hopping background). 8 years later, 2007, he was back with Rumeurs in which he is back to his old-self displaying a folkish chanson like no other artist does in France.
Rumeurs is an autumnal beauty, one that you'd better listen in the middle of the night or on a rainy day, far from the city noises and the chaos of everyday's modern life.
Who knows when his next album will see the light of day? Rumeurs is a rare offering by a rare artist, one you don't want to miss.

1. J'ai Peur
2. Des Oursons Blancs Dans Nos Bras
3. Irène, Irène
4. La Rumeur
5. Un Jour On Dit
6. La Métisse
7. Aux Fenêtres De Ma Vie
8. Les Embruns De La Jeunesse
9. Marguerite
10. Les Filles Ont Des Sentiments
11. Cet Enfant
12. Je T'emmènerai
13. Patrice

11 comments:

Anonymous said...

LINK IS DEAD
--> ERROR

RV

Mr Moodswings said...

reuped.

nenest56 said...

Hello,

Nobody want to miss Yves Simon, for sure!

Many, many thanks for this great post...
Greetings from Nenest

Mr Moodswings said...

Merci pour tes commentaire Nenest! C'est apprécié à sa juste valeur ! :))

Anonymous said...

comment est- ce que je peux le télécharger s'il n'y a pas “l'étiquette downloaded”? Merci.

Mr Moodswings said...

Très simple, le lien est caché dans l'image. Ensuite, il suffit de télécharger le fichier texte contenant le lien, de l'ouvrir avec le mot de passe (colonne de droite) afin d'y trouver le lien sans mot de passe.

Anonymous said...

J'ai fait ce que tu m'as dit, mais le lien final que j'obtiens est un texte.Mais bon, je comprends que tu as sûrement autre chose à faire que donner des cours d'informatique…!Je me contenterai de ceux qui ont ”l'étiquette download now”. Merci bcp qd même et félicitations pour ton site qui permet d'avoir accès à autant de bonne musique si variée!
Philippe

Mr Moodswings said...

Si tu ouvres le fichier texte, tu auras le lien non protégé (sans mot de passe) pour l'album que tu souhaites télécharger.

Anonymous said...

J'ai compris, merci, mais il semble que le link continue à être dead...
Philippe.

Anonymous said...

Excellent album...
Y a-t-il un espoir de trouver un jour “Respirer, Chanter”, “Un Autre Désir...“ et “Une Vie Comme Ça“ dans Moodswings?

Mr Moodswings said...

Tout est possible mais, ne possédant pas ces albums, je ne peux rien vous promettre.